Gezonde ‘guilty pleasure': Aardbeien-jam

image (4)Yumm, aardbeienjam, zó lekker voor bij de zondagbrunch. Laat het helaas nou net zo zijn dat de meeste jam uit de supermarkt suikerbommetjes zijn. Er zijn ook suikervrije varianten te koop, maar waarom niet gewoon lekker vers zelf maken? Vol met vitaminen en zeker weten vrij van suiker en andere additieven.

NODIG:
- 200 gram aardbeien
– 1 el chiazaadjes
– stevia (naar smaak, ik gebruikte 10 druppels)

HOE:
Ontdooi de aardbeien. Indien je verse aardbeien gebruikt, vries deze dan eerst in. De stofjes die de aardbeien hun stevigheid geven worden afgebroken wanneer ze worden ingevroren, wat de aardbeien zachter maakt wanneer ze zijn ontdooid.
Prak de ontdooide aardbeien met een vork en roer de chiazaadjes en de stevia erdoor. Laat minimaal 6uur in de koelkast staan.

Tip: je kunt uiteraard in plaats van aardbeien ook andere vruchten gebruiken, zoals frambozen, bramen, bosbessen, kersen, wat je wilt!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>