Gezonde ‘guilty pleasure': Snickers (door gastblogger Anouk)

Gastblogger Anouk deelt graag via Heerlijk Puur haar heerlijke gezonde zoete lekkernij: Gezonde snickers. Lees hieronder meer over Anouk en haar visie op gezonde voeding. Het recept vind je onderaan de pagina. – Groetjes, Lotte

snickersBij deze even een kleine voorstelronde: Ik ben Anouk Noordam, 25 jaar oud en woon in Amsterdam met vriend en kat. Momenteel werk ik de ballen uit mijn broek om mijn masterscriptie en daarmee mijn master arbeid- en organisatie psychologie succesvol af te ronden. Daarnaast loop ik stage bij ABN AMRO, ben ik al fanatiek aan het solliciteren en probeer ik ondertussen mijn zomerlichaam onder dat laagje winterspek vandaan te krijgen. En ohja, ik heb ook nog super leuke vrienden en familie die ik graag vaak wil zien. Te midden deze drukte haal ik mijn ontspanning uit het koken van gezonde maar bovenal lekkere gerechten. Ik word gelukkig van een frisse salade, sappig fruit, verse sapjes en een bord vol met warme havermout, maar ook van blauwe stinkkaas, Vlaamse garnalenkroketjes, een goed glas wijn, een ijskoud biertje en alles met chocolade. Gezondheid is voor mij in balans zijn waarbij ik goed probeer te luisteren naar de behoefte van mijn lichaam. Maar eigenlijk is het allerbelangrijkste: GENIETEN! Ben je benieuwd geworden naar meer? Kijk dan op mijn Instagram @foodanoukloves.

“To cook is to meditate. It’s not just cooking.. It’s just cooking”

NODIG: snickers3
Bodem:
- 1 cup dadels
– ½ cup ‘shredded’ kokos
– ¼ cup pinda’s
– 3 tl rauwe cacao poeder
– 1 tl tahini
– ⅛ tl zeezout
– 1 cup gepofte quinoa
Karamel laag:
- 1 ½ cup dadels
– ¼ cup tahini
– ⅓ cup water
– ½ tl gesmolten kokosolie
– ½ tl agave of maple siroop
Crunchy topping:
- ½ cup gezouten pinda’s
– ¼ cup gepofte quinoa
– ¼ cup rauwe cacao nibs
– 1 el agave of maple siroop
Rauwe chocolade topping:
- ¼ cup gesmolten kokosolie
– 1 el raw agave syrup (or maple syrup)
– ¼ cup raw cacao powder

1 cup = 1 kopje van =/- 250ml (je hoeft niet af te wegen dus)

HOE: snickers2
Bodem
: Doe alle ingrediënten (behalve de gepofte quinoa) in een keukenmachine en mix tot er een geheel ontstaat. Voeg de gepofte quinoa toe en kneed dit door het geheel heen. Bedek je bakblik/-vorm met plastic folie, zodat de snickerrepen niet blijven plakken. Zet dit in de vriezer en ga verder met de andere lagen.
Karamel laag: Ontpit de dadels en doe deze in de keukenmachine, mix tot er een geheel ontstaat. Voeg de overige ingrediënten toe en mix goed door. Haal de bodem uit de vriezer en spatel de karamel hier overheen. Zet eventueel terug in de vriezer.
Crunchy topping: Doe alle ingrediënten in de keukenmachine, mix het geheel niet te fijn. Haal de bodem met karamel uit de vriezer en verdeel de crunchy topping erover. Laat het geheel in de vriezer opstijven.
Rauwe chocolade mix: Mix de gesmolten kokosolie met de agave of maple en voeg de rauwe cacao toe. Roer met een garde tot er een glad geheel ontstaat. Verdeel de chocolade met een lepel over de raw snicker slices en zet deze terug in de vriezer. Verdeel het geheel in 16 stukken, groter mag ook.

Ogen dicht en genieten maar!

P.s. Je hoeft de snicker slices niet van te voren te ontdooien…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>