Gezonde to-go lunch: Groene couscous-linzensalade

image1On the road eten hoeft zeker niet ongezond te zijn. Laat de fastfoodketens en to-go ketens dus lekker voor wat ze zijn en ga op pad met jouw eigen supergezonde salade!

NODIG (2 personen):
- 75 gram volkoren of meergranen couscous
– 150 gram gekookte linzen
– 1 paprika, in kleine blokjes
– 1 tomaat, in kleine blokjes
– 1/3 komkommer, in kleine blokjes
– handje pistachenootjes
– 5 takjes platte peterselie, gehakt (evt.
– 5 takjes koriander, gehakt
– 5 takjes dille, gehakt
– 3 el olijfolie
– 3 el citroen
– peper/Himalayazout

HOE:
Bereid de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Meng alle ingrediënten in een schaal. Even proeven en eventueel op smaak brengen met extra kruiden, peper of zout.

Tip: voor een non-vegan versie, voeg 150 gram gebakken kipblokjes toe.

Tip 2: gebruik eventueel gedroogde kruiden of een klein handje gehakte kruiden uit de vriezer. Let wel: gedroogde kruiden hebben een andere smaak en andere dosering dan verse of ingevroren kruiden!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>