Gezonde to-go lunch: Linzen-amaranth salade met basilicum en zwarte olijven

LinzenamaranthGezond eten onderweg is niet altijd even makkelijk. Eerder postte ik al een blog over gezond eten on-the-go (check hier), waarin ik uitleg hoe je gezond kunt eten op het werk en onderweg en wat je daarvoor in het weekend moet voorbereiden. Hierin legde ik onder andere uit hoe ik een glutenvrije pastasalade maak als lunch. De afgelopen weken heb ik echter nooit een pastasalade gemaakt, maar altijd een andere salade op basis van quinoa, kikkererwten, linzen of amaranth. Dus ik dacht, waarom zal ik die ook niet met jullie delen?

NODIG (4 dagen):
- 200 gram gekookte linzen
– 120 gram amaranth of quinoa
– 2 paprika’s, in stukjes
– 2 tomaten, in stukjes
– 3/4 komkommer in stukjes
– flinke hand olijven, in ringetjes
– peper/Himalayazout (naar smaak)
– flinke hand verse basilicum
– 3 el olijfolie (optioneel: vet zorgt wel voor snellere opname van vitaminen)
– 150 gram (gemengde) sla (optioneel)

HOE:
Meng alle ingrediënten met uitzondering van de sla in een slakom en schep over in een afsluitbaar tupperwarebakje. Neem per dag 1/4 van de salade mee en eet met de gemengde sla.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>