Glutenvrije tortilla’s

TortillasBij vele studentenhuisetentjes stipt op één: tortilla’s! In mijn studententijd at ik vaak tortilla’s, ook wel bekend onder de naam ‘wraps’. Smaakvol en de ideale bodem voor een avond stappen. Maar niet alleen onder studenten is de tortilla populair, ook vele huishoudens hebben regelmatig deze gevulde hartige pannenkoek op het menu staan. Helaas past de tortilla absoluut niet in een gezond voedingspatroon. De tortilla wordt gemaakt van witte bloem (oftewel: pieken in je bloedsuikerspiegel en nauwelijks voedingsstoffen) en de vulling bestaat veelal uit rundergehakt. Maar dat is niet alles. De gevulde tortilla wordt vaak bekleed met een flinke laag kaas en gegeten met crème fraiche. Need I say more? Wil je echter toch van dit maaltje genieten op een verantwoorde manier, maak de tortilla’s dan zelf. Simpel, snel en gezond! Vul ze met een hoop groenten en eet met guacamole.

HOE (4-5 wraps):
- 70 gram bruinerijstmeel (te koop bij biowinkel, zoals Ekoplaza)
– 50 gram kikkererwtenmeel (te koop bij biowinkel en de toko)
– 240 ml water
– 1 el kokosolie
– snuf Himalayazout
Vulling:
- zelfde als Mexicaanse taco’s, klik hier voor het recept
Topping:
- zelfgemaakte guacamole, klik hier voor het recept

HOE:
Meng de rijstmeel met de kikkererwtenmeel en het zout. Meng dit mengsel met het water (bij voorkeur met een klopper of staafmixer). Verhit wat kokosolie in de pan en giet wat beslag in de pan. Draai de pan rond tot de gehele bodem bedekt is met beslag. Draai de tortilla halverwege om en bak nog 1 minuut aan de andere kant. Bak zo verder tot het beslag op is.
Vul de tortilla’s met de tacovulling en eet met de zelfgemaakte guacamole.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>