Makkelijke voedzame Italiaanse salade on-the-go (incl. koolhydraatarme variant)

IMG_0445Zo nu en dan heb ik op mijn werk een late dienst, wat betekent dat ik daar ook moet avondeten. Magnetronmaaltijden doe ik liever niet, vandaar dat ik meestal een salade maak. Een vriendin/collega van mij is op dit moment bezig met afvallen en zij eet met name koolhydraatarm. Ik ben de keuken ingedoken en heb voor ons beiden een heerlijke salade in elkaar gedraaid. Super simpel en super gezond! Voor haar een koolhydraatarme versie, voor mij een meer ‘voedzame’ versie (meer koolhydraten = meer energie).

NODIG (2 personen):
- 200 gram kipfilet, in blokjes
– halve avocado, in blokjes
– hele rode of gele paprika
– kwart komkommer, in blokjes
– 12 cherrytomaatjes, gehalveerd
– 75 gram sla naar keuze
– 250 gram aardappels, in blokjes (LET OP: voeg toe voor de niet-koolhydraatarme variant)
– 1 el zonnebloempitjes (LET OP: voeg toe voor de niet-koolhydraatarme variant)
– peper/Himalayazout
Dressing:
- 2 el olijfolie
– 1 el appelazijn of witte wijnazijn
– half teentje knoflook, geperst of wat knoflookpoeder
– 1 el Italiaanse kruiden
– peper/Himalayazout

HOE:
Bestrooi de kip met peper en Himalayazout en bak gaar in wat kokosolie of rijstolie. Meng alle ingrediënten voor de dressing en meng alle rauwe groenten. Schep de dressing door de groenten. Leg op de bodem van een tupperwarebakje een bedje van sla. Verdeel allereerst de groenten over de sla en tot slot de kip.

Niet-koolhydraatarme variant: Kook de aardappelblokjes gaar en bestrooi met Himalayazout. Rooster de zonnebloempitten in een droge koekenpan. Meng de aardappelblokjes met de groenten en de dressing. Bestrooi alles met de geroosterde zonnebloempitjes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>