Rijkgevulde vegetarische groentepasta

10544365_658672647521331_4483738523364594615_nIk had mijn koelkast propvol liggen met verschillende groenten en ik had enorm veel zin in pasta. Dus wat maak je dan? Juist, een rijkgevulde vegetarische groentepasta. Je zult het vlees absoluut niet missen, want deze maaltijd vult als een bom! Voel je overigens vrij om de groenten te vervangen door andere groenten, zoals aubergine, bleekselderij, wortel, etc.

NODIG (2 personen):
- halve courgette, in grove stukken
– halve paprika, in dunne reepjes
– 10 champignons, gehalveerd
– 8 cherrytomaatjes, gehalveerd
– 2 handen verse spinazie
– 1 kleine ui, gesnipperd
– 1 teentje knoflook, geperst
– 300 ml biologische kant-en-klare pastasaus (biologisch omdat daar geen kunstmatige stoffen inzitten)
– 100 gram (ongekookte) spelt- of glutenvrije pasta (ik gebruikte spelt-tagliatelle)
– wat Parmezaanse kaas (optioneel)
– 1 tl kokosolie
– peper/Himalayazout

HOE:
Breng ruim water aan de kook voor de pasta. Verhit de kokosolie in een pan en fruit de ui en knoflook hierin. Voeg alle groenten toe en bak 5 minuten. Kook ondertussen de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Voeg de pastasaus aan de groenten toe en breng aan de kook. Wok/bak in een andere pan de spinazie voor ongeveer 1 minuut (tot de blaadjes nét geslonken zijn). Je kunt de spinazie uiteraard ook toevoegen aan de andere groenten, maar ik vind het apart lekkerder. Breng de spinazie en pasta op smaak met wat peper en Himalayazout. Schep de pasta, groentesaus en spinazie op een pastabord en bestrooi (optioneel) met wat Parmezaanse kaas.

Tip: voel je vrij om andere soorten groenten (wortel, bleekselderij, aubergine, prei, etc.) te gebruiken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>