Snel & gezond: Basilicumpasta met kastanjechampignons, romatomaatjes en spinazie

IMG_0266Wie zegt dat restjesdag niet lekker kan zijn? Ik had mijn koelkast letterlijk volliggen met restjes. Tijd dus om die op te gaan maken. Een restjesmaaltijd is zeker een understatement voor dit gerecht.
Je kunt uiteraard verschillende soorten pasta gebruiken. Zelf ben ik groot fan van de bruine rijstpasta van de Ekoplaza, maar speltpasta of volkorenpasta is ook een goede keus.

NODIG (2 personen):
- 150 gram bio-/scharrelrundergehakt (vervangbaar door kippengehakt of sojagehakt)
– 80 gram pasta (glutenvrij, spelt of volkoren)
– bakje (kastanje)champignons, in kwarten
– 10 cherry-/romatomaatjes
– blikje tomatenpuree
– 300 gram bladspinazie (vers of diepvries)
– 1 kleine ui, gesnipperd
– 1 teentje knoflook, geperst
– flinke hand verse basilicum (gedroogd kan ook, maar smaakt anders)
– peper/Himalayazout

HOE:
Bereid de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verhit een hapjespan en rul het gehakt hierin. Voeg de ui en knoflook toe en bak 1 minuut mee. Voeg vervolgens de rest van de groenten toe en laat op middelhoog vuur garen. Voeg tot slot de saus en de gekookte pasta toe. Breng op smaak met peper, zout en eventueel (verse) kruiden, zoals basilicum of Italiaanse kruiden. Heerlijk!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>