Wereldkeuken: Gezonde quinoa sushi

SushiVandaag hebben ons dan eindelijk een keer gewaagd aan het maken van gezonde sushi, iets wat we samen al lang een keer wilde maken.
Sushi kan namelijk ontzettend gezond zijn. Noribladen zijn gemaakt van zeewier, wat zeer rijk is aan vitaminen en mineralen. De witte ‘plakrijst’ is echter wat minder gezond. Vervang dit dus voor quinoa of amaranth en voilà: je hebt gezonde sushi. En al helemaal lekker als je er een goed sausje bij hebt.

NODIG (2 personen):
- 150 gram quinoa
– rauwe groenten naar keuze (bijv. komkommer, avocado, paprika, wortel, spinazie, etc.)
– 2 el rijstazijn
– 2 noribladen
Knoflookdip:
– 4 el tamari
– 2 el water
– 2 el citroensap
– 2 el agave
– 1 teentje knoflook
– 2 mespuntjes gedroogde chilipeper

Sushi rolmatje

HOE:
Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snij ondertussen de groenten in lange dunne reepjes en meng alvast in een schaaltje de ingrediënten van de knoflookdip.
Leg een noriblad op het rolmatje en verdeel de quinoa over het blad. Leg vervolgens twee soorten groenten naar keuze op de quinoa en rollen maar! Tip: zoek op Youtube een filmpje over hoe je sushi moet rollen.
Eet de sushi met de knoflookdip.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>